בין דרך למטרה

פידבקים שונים והאופן בו הם משפיעים על התלמידים שלנו

בסדרת ניסויים שנערכה בארה"ב בחנו את השפעת התגובה על עמידה מוצלחת במשימה: קבוצה שהתבקשה להרכיב פאזל ועמדה במשימה והילדים קיבלו פידבק אישי: 'כל הכבוד! את ממש חכמה!' או 'איזה מוצלח אתה!'. וקבוצה נוספת שקיבלה פידבק: 'כל הכבוד, המאמץ שלך נראה לאורך כל העבודה'. רמת המוטיבציה של כל אחת מהקבוצות להמשיך לפאזל מורכב יותר, הייתה שונה.

קבוצת 'פידבק המאמץ' – רצתה להמשיך ולהתאמץ. קבוצת 'פידבק האינטליגנציה' העדיפה שלא להמשיך כדי להמשיך ולשמור על התואר.

מסתבר שפידבק על הישג יכול לפגוע בבחירה באתגרים בהם נחשוב שיש לנו סיכוי להיכשל בהם. פידבק על מאמץ לוקח בחשבון גם כישלונות ומעודד אותנו להמשיך ולנסות להצליח גם בתחומים מגוונים.

מצורף מערך שיעור ציון, למידה ומה שביניהם