תרגילים לויסות רגשי
ניתן לעזור לתלמידים שלנו לפתח ניהול וויסות עצמי בעזרת תרגילים מהנים ופשוטים
האם אתם מכירים את תחושת חוסר הנינוחות והרחש בתחילת שיעור בכיתה או במפגש קבוצתי, גם אחרי שמקריאים שמות ומתארגנים ללמידה?
התלמידים עדיין עסוקים בעניינים חברתיים מההפסקה או במשימות מהשיעור הקודם ולא באמת מצליחים לעשות מעבר חלק וזורם. בשפת ה-SEL הם בעצם מתקשים לווסת את רגשותיהם.
ויסות רגשי הוא מיומנות חשובה שיש לתרגל, מיומנות המתייחסת ליכולת של כל אחד ואחת לכוון ולאזן את רגשותיהם בהתאם למצב נתון. כדי לסייע לתלמידים להתאמן על מיומנות זו ולעשות מעבר זורם וטבעי לשיעור, כדאי לערוך מעין טקס מעבר הנקרא "משם לכאן" – זמן התכנסות שבו נבקש למקד את תשומת הלב של התלמידים מן החוץ לפנים, משעת ההפסקה לרגע הזה.
הינה כמה הצעות ליישום "משם לכאן":