חושב, מרגיש, דואג
סוף השנה מזמן לנו ולילדים התמודדויות רבות:
קבלת הערכה וציונים, אולי מבחנים, מפגשים עם ההורים, מתיחויות חברתיות ועוד ועוד ..
שגרת החשיבה מבית Project Zero מזמנת חשיבה מכמה נקודות מבט:
בחושב, מרגיש, דואג בוחרים בארגון או מערכת לדוגמה: בית הספר.
ילדים בכיתות ג'-ד' יכולים לבחור דמות אחת מתוך בית הספר.
ילדים בכיתות ה'-ו' יבחרו בקבוצות קטנות תפקיד לעצמם מתוך האנשים שמרכיבים את המערכת: מורה, ילד, מחנכת, ילדה, מנהלת בית הספר, אמא, אבא, המנקה של הכיתה, האח התאום ועוד.
על הילדים להתדיין בקבוצות הקטנות:
– מה האדם הזה עושה בתוך המערכת? איך אתם יודעים?
– אם הייתם האדם הזה, כיצד הייתם מרגישים? מה גורם לכם להרגיש כך?
– אם הייתם האדם הזה, ממה היה לכם אכפת? מה היה לכם חשוב?
שגרת החשיבה הזו מסייעת ביצירת מגוון נקודות מבט ומפתחת רגישות לסובב אותנו.
אפשר למקד את השגרה סביב שאלה נקודתית:
לדוגמה: אנשים במערכת בית הספר, לקראת סוף השנה: מה יחשבו, ירגישו, ידאגו ל..?